Biecht - Reisverslag uit Vienne-le-Château, Frankrijk van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu Biecht - Reisverslag uit Vienne-le-Château, Frankrijk van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu

Biecht

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

16 Augustus 2015 | Frankrijk, Vienne-le-Château

Net zo lekker gegeten, met een super lekkere pinot noir uit de Bourgogne (en dat in de Vampagne streek). Alleen wel een zonde gegaan... De eerder genoemde fietstocht in de Dordogne, 22 jaar geleden. Tijdens een van de tochten kwam ik langs een ganzen-Farm. Heb gezien hoe deze diëten worden volgepompt met eten om de lever lekker vet te laten worden. Sprak met mezelf af om nooit meer foie gras (ganzen lever) te eten. 22 jaar volgehouden! Maar vanavond stond het voor mijn neus en..... Kon het niet opbrengen nee te zeggen. En lekkerrrrrrrr! Pffff. Morgen eerstvolgend kerkje maar binnen om te biechten. @ Foris: hoe los jij dit op? Ga maar slapen nu, met een licht schuldgevoel, dat wel. Misschien kunnen we die ganzen die we bij Scholhol vergasse nog benutten voor " diervriendelijke ganzenlever....". Sleep tight! P.

  • 16 Augustus 2015 - 20:57

    Myra:

    hahaha kan me voorstellen dat je reuze honger hebt als je zoveel energie verbruikt tijdens het fietsen en dat het je gesmaakt heeft toen het je voor werd gezet! Een mens bestaat nu eenmaal uit een zeker soort dualisme :-p slaap lekker straks, gr Myra

  • 16 Augustus 2015 - 20:58

    Robert Jan:

    Pim, ik kan je verzekeren dat je scharrelgans gegeten hebt. Die zitten daar in de streek waar jij hebt gefietst. Als je voorbij Tours bent moet je wel opletten.

    Kaarsje aansteken voor die scharrelgans kan nooit kwaad natuurlijk

    Grz

  • 16 Augustus 2015 - 21:01

    Cynthia:

    Hahah Pim heerlijk om je verhalen te lezen.... Zelfs van de gans!
    Kaarsje opsteken in de kerk kan nooit kwaad!
    Geniet van je stoere prachtige reis!
    X Cynthia

  • 16 Augustus 2015 - 21:59

    Nichtje (Linda):

    Oompje, ik ben heeeeeel trots op je en ook een tikkeltje jaloers op je durf en doorzettingsvemogen.
    Je bent voor mij een inspiratie, altijd al geweest xx

    Voor onderweg een stukje uit een tekst van Charlie Chaplin, waar mij erg heeft geraakt..

    Toen ik van mezelf begon te houden, zag ik in, dat mijn onrust en emotioneel lijden, signalen zijn dat ik niet leef in harmonie met mezelf. Nu weet ik: dat is Authenticiteit.

    Toen ik van mezelf begon te houden begreep ik, dat ik altijd op het juiste moment op de juiste plek ben en dat alles gebeurt op precies het juiste moment, ik kan dus rustig zijn. Nu weet ik: dat is Zelfvertrouwen.

    Toen ik van mezelf begon te houden heb ik losgelaten wat niet goed voor me was: voeding, mensen, spullen, situaties en alles wat aan me trok, wat me weg leidde van mezelf. Eerst noemde ik het "gezond egoisme", nu weet ik: dat is Liefde voor jezelf.

    Wanneer we van onszelf gaan houden hoeven we niet langer bang te zijn voor confrontaties met onszelf of met anderen. Zelfs sterren botsen weleens en daaruit worden weer nieuwe werelden geboren.

    Nu weet ik: dat is Leven..

    Enjoy the ride of your life xxx

  • 16 Augustus 2015 - 21:59

    Ron:

    Ha die Pim,

    Geniet van je verhalen, leuk je zo te volgen...

    Een oud Frans spreekwoord...

    Chacun prend son plaisir où il le trouve.

    Elk diertje heeft zijn pleziertje.

    Behalve de gans dus!, mij best als je de lelijke
    eendjes maar links laat liggen..."La Deuche",
    In Engeland heeft de 2CV als bijnaam "Tin Snail" (blikken slak).
    Slakken, ja ook heel lekker...

    On ne vit qu'une fois.

    c'est la vie...

    Ga zo door...Enjoy

    Hartelijke groet, De Knot




  • 16 Augustus 2015 - 22:00

    Ewoud:

    Lever is de overtreffende trap van leef. Gans is synoniem voor 'heel'. 'Heel levend' dus. De gastronomische weg naar verlichting. Doel is in zicht! Leef lever leefst!! Fiet fietser fietst!!!
    Goede verhalen man. Ga door!

  • 17 Augustus 2015 - 18:44

    Lidao:

    Pim, we eten heel veel dat niet "netjes" is. Maak het klein om je heen mooi met af en toe een uitschieter is helemaal oké voor miij, fijne avond deze maandag! X

  • 17 Augustus 2015 - 20:23

    Hanny De Kort:

    Wow Pim, wat een avontuur. Knap hoor. Afgelopen weekend met Hanny, Myrna, Alice en mezelf gewandeld rondom Beekbergen. Het was weer super gezellig en Hanne heeft ons je blog-adres gegeven, dus kunnen we je volgen.
    Mocht je door de Cognac-streek fietsen, probeer daar dan ook eens Pineau des Charentes, een goddelijk 'port-achtig' drankje dat gemaakt is van een restproduct van de Cognac-druif. MMMMM......... echt de moeite waard.
    Ga lekker voor je tentje zitten, drink het koel (indien mogelijk) en fiets die dag dan maar niet meer ;-)
    Heel veel succes op je mooie tocht!
    Hartelijke groeten van Hanny (de Kort)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim

Al 10 jaar staat de fietstocht naar Santiago de Compostella op mijn bucketlist. Nu gaat het er van komen! Tussen 8 augustus en 18 september 2015 fiets ik de 2850 km van Haarlem naar Santiago de Compostella in Spanje.

Actief sinds 04 Aug. 2015
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 14132

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 18 September 2015

Camino

Landen bezocht: