De geur en kleur van Spanje! - Reisverslag uit Morlaas, Frankrijk van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu De geur en kleur van Spanje! - Reisverslag uit Morlaas, Frankrijk van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu

De geur en kleur van Spanje!

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

02 September 2015 | Frankrijk, Morlaas

We hebben weer WiFi! Waar waren we gebleven. In Vers. Maandag 31 van Vers naar Moissac. Eigenlijk hele dag (75 km) regen, maar het was goed fietsweer. Graad of 20 en af en toe raakt die regen je. 2 maal in de regen een half uurtje en 2 maal geschuild omdat er onweer bijzat. In Moissac geen camping en geen hotel. Kwam uit bij een echte refuge. Gerund door moeder en dochter, super aardig! Er konden 6 pelegrino's in de stapelbedden, en die zes waren er ook. Voor nummer 7, moi, was er de legereenheid in de tuin. Gigatent, met 4 slaapplaatsen, voor mij alleen. Geen probleem! Vervolgens kwam ik in een scène van The Way terecht (met Martin Sheen, moet je zien !). Utha, uit Duitsland, Jean en Sylvie uit Frankrijk en Mike uit Engeland. Dan nog 2 Aussies, maar die heb ik niet gezien. Ik kwam dus aan met niets, er was door Utha en door Sylvie al gekookt en kon dus mee eten! Les Frances hadden uiteraard voor Les Vins gezorgd, .....
Bijzondere avond, in 3 talen, maar toch mooie gesprekken. Alleen op weg naar Santiago. Het doel verbindt. Om 20:30 naar mijn tent in de tuin. De rits was nog niet dicht....., onweer! Onweer in het kwadraat! 2,5 uur lang donder en bliksem. Heb er heerlijk naar liggen te luisteren en kijken. Voelde met veilig en geboren, ook bijzonder. Heerlijk geslapen, volgende ochtend na een heerlijk ontbijt weer op pad! Zwaar bewolkt, maar ik zou de hele dag droog doorkomen.
Van Moissac naar, bleek eind van de dag, uiteindelijk Montesquiou. Is een hele lange etappe, had met voorgenomen dat te doen als de benen goed waren en dat waren ze! 116 km.
Overigens begon de dag na 3 km met pffffffff. Lekker band, doorn van 3 cm dwars door de band. Half uurtje was het gefikst en kon ik door.
Eerste stuk langs kanaal, zeker 15 pelegrino's een bon Camino kunnen wensen. Druk dus. Landschap midi Pyreneeën, je voelt en ruikt Spanje! Maakte het tot een heel mooie fietsdag, met goede benen dus.
Op camping een blokhut gehuurd, 5 euro duurder dan een plek voor de tent. Blik ravioli en twee blikjes Heiniken als diner. Meer zat er niet in! Kwam overigens onderweg op de borden nog het plaatsje Mansonville tegen, 2 km om. Maar ik dacht, Charlie is toch nog niet thuis..... (Niels: googelen dus...).
Vandaag droog van Montesquuiou naar Morlaas. Voorstadje van Pau. Pau schijnt mooi te zijn, maar daar ga ik morgen omheen. Nu eten en niet uit blik!!!!
Donderdag Oloron en vrijdag naar..... Saint-Jean!!!! Heel veel zin in. Met de inzichten is het wat aan de magere kant. Het is stil in mij, fietsen, eten, drinken, drinken....
Reflectie komt wel weer, voor nu is het goed zo! Knuffel aan jullie allemaal! Pim

  • 02 September 2015 - 19:08

    Lidao:

    We drinken een hatseflatsie, eric kijkt en floep! Daar komt de mail van onze pelgrim. Fijn dat je lekker doorstoomt zo, te gek om straks die grens weer over te gaan! Wij hebben hier ook heel wat liggen donderen en bliksemen de laatste dagen, maar... De rust keert weer in de atmosfeer, hele fijne avond xxx

  • 02 September 2015 - 19:28

    Hop:

    Wouw wat een prachtig verhaal weer. Leuk dat je nu steeds meer pelegrino's tegenkomt.
    En wat een energie heb je toch. Je gebruikt toch niet stiekem doping? Is ook niet erg want er zijn toch geen controles op jouw route, denk ik.
    Kus van Hop

  • 02 September 2015 - 19:44

    Erik:

    Fijn dat teken van leven; als je een tijdje niets hoort, maak ik me toch zorgen.
    Goed ook dat je lekker door knalt; zit je nog op schema?

    Geen inzicht? Is het niet een enorm inzicht dat je niets aan inzichten hoeft te hebben om te zijn (sum). Een te zijn met... en bovendien komt Spanje in zicht. Dus inzichten te over.

    Bon camino compadre

  • 02 September 2015 - 19:45

    Kempes:

    Dus nog even en het vlaggetje Spanje verschijnt in je reisverslag! Mocht je daar eenmaal zijn aangekomen, krijg je concurrentie van landgenoot Tom Dumoulin die ook wel aardig wat meters wegtrapt! Hou vol! xxx

  • 02 September 2015 - 21:28

    Hanne:

    Wat mooi dat nou jouw 3 luistervrienden achter elkaar reageren, heel bijzonder.
    Fiets, leef, ervaar, beleef en neem op. Kortom geniet! x

  • 02 September 2015 - 21:29

    Hanne:

    En lieve vriendin natuurlijk; -)))))

  • 02 September 2015 - 22:12

    Yvonne :

    Hey pimmttt, je zit goed op koers zo te horen. Ik heb the way gezien en zie dus de sfeer in de refuge helemaal voor me. Geniet ervan en take care! X

  • 02 September 2015 - 22:25

    Ron:

    Ha ha nu kan ik natuurlijk niet achterblijven, ten eerste goed om weer van je te horen Pim.

    Ik zat afgelopen maandagmiddag ook even op de fiets, de oude Cumberland, ooit huismerk
    Halfords en beste koop CB...heel lang geleden, fiets weinig dus dit stalen ros heeft dit predicaat
    meer dan verdient. Mijn tocht(je) was huis, kringloop, huis...peanuts dus.
    Ik dacht aan je, op de heenreis al, hoe sterk is de eenzame fietser? het begon hard te regenen!
    en dacht niet zeuren straks thuis, schoon hemd, schone broek,...ja zo simpel kan het zijn.
    Opnieuw grote bewondering voor je. Van de week veel naar Michael Franks geluisterd,
    sommige songs krijgen spontaan een andere lading, for example "The Fountain Of Youth".
    Mocht je hem tegenkomen?

    Wat mij van het hart moet is dat het voor jouw, Hanne ook wel heel bijzonder moet zijn om
    die sterke eenzame fietser te moeten missen al die weken, ook grote bewondering ook voor
    jouw Hanne.

    Pim hou vol...

    Three Hip and Three Hoorays voor Pim en Hanne.

    Hartelijke groet, De Knot

  • 02 September 2015 - 22:48

    Myra:

    Wauw het Spaanse avontuur is begonnen en inderdaad dit klinkt als de film..lijkt me ook fijn voor jou dat sfeertje wat er nu is.. en Erik's inzicht vind ik erg sterk :-)! Gelukkig, gelukkig dat je tijdens het fietsen kon schuilen tegen het onweer en eenmaal in de tent je het een "donder" kon schelen dat het toen zo tekeer ging buiten, terwijl je in een tentje lag! Slaap lekker x Myra


  • 02 September 2015 - 22:49

    Ps:

    bedoelde "g"een donder kon schelen ;-p

  • 02 September 2015 - 23:59

    Floris:

    Mooi dat ook de ontwikkelingshype van je afvalt; geen inzichten meer ... heerlijk!

  • 03 September 2015 - 07:00

    Cynthia:

    Ik geniet van je verhalen, je avonturen en kan niet wachten totdat he in mijn favoriete land bent......
    Dikke XXX van ons

  • 03 September 2015 - 10:19

    Saskia :

    Hallo Pim,

    Leuk om je op deze manier een beetje te kunnen volgen, respect voor deze onderneming en heel veel succes met het laatste stuk Spanje van deze reis, go for it!

    Groetjes Sas en Marjon

  • 03 September 2015 - 18:01

    Saskia En Ton:

    Hai Pim, grappig is het dat jij ze ff niet hebt, de duidingen, van de week nog in het Noord Hollandsdagblad een artikel "Zo sterk is de eenzame fietser" we moesten meteen aan jou denken.
    Nu we al aardig wat films hebben gekeken en boeken hebben gelezen over de Camino, komen er ook steeds vaker situaties en plaatsen voorbij die we herkennen, we reizen zo echt een beetje met je mee (alleen liggen wij dan niet alleen in een tentje met donder en bliksem en fietsen we niet elke dag tig km.)
    Respect hoor, klinkt misschien afgezaagd, maar wel gemeend.

    Hou vol, fijne tocht verder en aan het eind (Santiago) staat je lief je op te wachten, nou mooier kan niet ..........liefs Ton en Sas.

  • 03 September 2015 - 20:08

    Simone:

    Hi Pim,

    Wat is dit toch leuk om je te kunnen volgen....heb wel even wat in te halen gehad hahaha.
    Je bent inmiddels al een eindje op weg en ruikt al de Spaanse geuren! Elke keer denk ik...woooow hoe doe je dat toch?? En vraag ik me direkt af of ik dat zelf zou kunnen??? Denk het niet! hahhaha.....Lees met veel plezier jouw mooie verhalen...geniet van deze bijzondere intense tijd, niet veel mensen is het gegund, je bent een bevoorrecht mens! Hou vol lieve Pim x

  • 04 September 2015 - 21:34

    Myrna:



    Three Hip and Three Hoorays voor Pim en Hanne. Ok.. doen we, dus bij deze: hurray hurray hurray !!

    Je verslag lezend krijg ik het gevoel dat 'het grote genieten' nu goed begint los te barsten bij je.. lekker voor je!
    Komend weekend leen ik je vrouw om rondje Rotterdam te doen.. wat?!! Ja.. rondje 010 :-)
    hartelijke groet..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim

Al 10 jaar staat de fietstocht naar Santiago de Compostella op mijn bucketlist. Nu gaat het er van komen! Tussen 8 augustus en 18 september 2015 fiets ik de 2850 km van Haarlem naar Santiago de Compostella in Spanje.

Actief sinds 04 Aug. 2015
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 14133

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 18 September 2015

Camino

Landen bezocht: