We rollen weer.... - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu We rollen weer.... - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu

We rollen weer....

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

08 September 2015 | Spanje, Logroño

Vanochtend fiets geheel in goede staat opgehaald bij de fietsenmaker. Nieuwe pion er op. Hij moest hem de avond er voor ophalen bij een bevriende fietsenmaker in een ander stadje. Origineel Shimano. Alles gesmeerd, remmen gesteld en de banden opgepomtt. Hij liet met de stukke pion nog zien, echt in twee stukken. Hij lachtte en noemde me Ironman. In zijn beste Engels vertelde hij me dat de Shimano "very good and very strong material..." is en dat het in 2 stukken trappen niet vaak voorkomt. Fiets trapt super, had moeten merken dat er iets niet okay was, waarschijnlijk is het doorbreken een proces van dagen geweest. Het is allemaal weer okay.
Vandaag dus laat op pad. Pittige rit over heuvelrug 2 naar Logrono. Daar heb ik een lekker hotelletje gevonden. Ga zo aan de tapas met een glaasje Rioja. Vandaag hele grote wijnvelden gezien, het komt uit deze streek.
Verder is het nu filelopen voor de wandelaars hier, tientallen en in bosjes komen ze het stadje binnen. Heel bijzonder om te zien. Een aantal is op sterven na dood, zo lijkt het. En mensen waarvan je denkt....ga schaken of weet ik veel, maar 800 km wandelen.
Bijzonder. Morgen wat vlakker gebied. Ga proberen wat km te maken en we zien waar we uitkomen.
Dank voor alle lieve reacties en appjes bij mijn fietsleed. Boekt goed dat jullie een beetje bij me zijn. Ik voel dat ik nu echt aan het aftellen ben. Km of 600 nog en dan fietsen we Santiago binnen..... Fijne avond. Pim

• 08 September 2015 - 18:48

Cynthia :

Eerst ff een dikke kus uit Egmond voordat ik je verhaal ga lezen!!!

• 08 September 2015 - 20:17

Ton En Sas:

Toppie Pim, jij gaat nu op vleugels naar Santiago, fijne avond en slaap lekker...

xus Ton en Sas.

• 08 September 2015 - 20:22

Joop:

Hey ironman,

Je bent goed bezig daar ik het prachtige zuidelijke landschap. Je verslagen blijven boeiend en ook enigszins spannend. De laatste km gaan morgen in, wat zal de aankomst op je einde bestemmingen een explosie van emoties bij je losmaken.

Geniet en pas goed op jezelf.

Groetjes, Joop

• 08 September 2015 - 20:29

Niels:

Heee pimmieee!! Tuurlijk is het goedgekomen. Had niet anders verwacht. Blij dat je weer lekker verder kan! En ja dat wandelaars oud zijn had je kunnen weten he.. denk maar aan hanne, renee en Jacqueline haahaha nee grapje... geniet lekker van je eindfase want voor je het weet is het voorbij.. nog veilige km's!! Kus en knuffels van ons. We denken aan je.

• 08 September 2015 - 21:17

Lidao:

Buenas noches voor straks Pim, fiets ze morgen weer, het begint op te schieten, het einde komt in zicht! Nog even flink doortrappen wel....het is hier een beetje herfstig momenteel, morgen meer nazomerweer maar de zomer is vertrokken helaas. We gaan weer over naar een gezellig najaar!

• 08 September 2015 - 21:17

Myra:

Grappig eindelijk ben je in het film gebied van The Way (was de brug in Estella de brug waarop de hoofdrolspeler zijn rugtas in het water viel?) De hele sfeer wat zo tot je verbeelding heeft gesproken;
    je ervaart het, je bent er ..

Lees ik nu dat je eigenlijk het liefst flink door wilt trappen naar je eindbestemming om je doel te bereiken? Dat klinkt als het lezen van een goed boek en wanneer je niet kan stoppen met lezen als het eind in zicht komt.. Iron man,..just follow your heart beat! Ik heb zo het idee dat de tijd voorbij zal vliegen, met de vleugeltjes die je begint te krijgen, met wat je daarbij in het vooruitzicht weet gesteld ;-)..

Ondertussen; geniet van het onderweg zijn en race niet alle camino vrienden voorbij :-p ...er lopen vast mensen met bijzondere levensverhalen tussen..die de moeite waard zijn om gehoord te worden..let serendipity be your guide en..

Mooie dromen, lfs Myra

• 08 September 2015 - 22:01

Erik:

Materiaal is weer oké, benen voelen goed, dus blijven genieten!!

En de wandelaars, gewoon omheen rijden die wandelende chicanes.

Buenos noches e

bon camino

• 09 September 2015 - 06:10

Kees:

Hoe sterk is de eenzame fietser die krom gebogen over zijn stuur over de bergen
    Zichzelf een weg baant :)

Mooi dat je je steeds jonger kan wanen, naarmate je rit vordert. Leeftijd is ook maar relatief begrip. Het aftellen geeft misschien war dubbel gevoel: hehe eindelijk en jammer. Kilo's lichter en prachtige ervaring rijker.

Succes!