Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu

Burgos

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

10 September 2015 | Spanje, Burgos

Het was inderdaad klimmen geblazen vandaag, althans de ochtend. Eerste 2 uur vanuit Belorado direct de bergen in. Hoogte tussen 800 en 1000 meter. Open, ruig en kaal landschap, net als gister. Naarmate Burgos dichterbij kwam werd het groener en groener. 25 kilometer voor Burgos, klim van 14%, gelukkig slechts 700 meter. De Kouberg zeg maar. Fietsend boven gekomen, wel even de normale adem terugvinden dan. Dan merk ik dat ik toch al jaren op de spinfiets zit elke week. Met name het onder controle brengen van de ademhaling is ingegoten bij het spinnen. De hele weg, tot 20 voor Burgos, opgrfietst met mijn Duitse vrienden. Nog samen wat getrunken. Verder was het vooral genieten van het landschap en de stilte. Nog niet genoemd, maar het is oorverdovend stil in de Pyreneeën. Zo mooi. Hotel gevonden, niet zo moeilijk in Burgos. Overal nog wel activiteiten van de Vuelta van gister. Vanmiddag gewandeld door het Centrum. Alles is en ademt de Catehedraal. Indrukwekkend groot en vanuit elk perspectief is ie er. Prachtig van binnen. Moet wel entree betalen, 10 euro, maar als Pelegrino 3,50. Toch aardig. Verder Burgos. Het is mooi, maar "aangeharkt". Komt niet in de buurt van de sfeer en levendigheid van Pamplona. Maar misschien is het zo direct was drukker? Kwam bij de Cathedraal de Amerikanen tegen waar ik eergisteren mee ben opgefietst. We gaan met z'n drietjes eten bij de Italiaan om 20:00. Leuk.
Krijg appjes hoe het met me gaat. Goed dus! Eerste 3 weken had ik toch ongemak met het alleen zijn, met name op een terras of restaurant. Is weg. Hoofd is leeg, voel me erg in balans, lijf voelt goed. Ben wel aardig wat kilo's kwijt (...). Kan 1 fietsbroek niet meer aan zonder riem.... Kont goed. Eerst maar een pasta naar binnen werken dus zo. Verder heb ik wat naar het schema voor de komende dagen gekeken. Komen nog wel wat pittige dagen aan en het is nog wel een stukje. Heb besloten in iedere geval tot en met zondag door te fietsen en dan te kijken of en hoeveel ruimte ik in het schema heb. Lijf en benen doen het goed.
Naar de Italiaan nu! Later meer. Met een warme griet en een dikke knuffel. Pim

  • 10 September 2015 - 20:15

    Myra:

    Wauw dit klinkt goed zeg..en een pittige klim dus en nog wat meer van dat in het vooruitzicht! Wat een diversiteit vandaag en dan nu genieten..proost..op een gezellige avond en weer een top prestatie :-) x

  • 10 September 2015 - 20:28

    Cynthia:

    Die griet mag je achterwege laten......
    Geniet van het Italiaans eten in Spanje.
    En hoe is het met Jazz? Nog steeds bij je???
    Geniet van je rust en stilte..... Straks hoor je het gekakel van mijnen Hanne weer

  • 10 September 2015 - 20:34

    Hanne:

    Hshaha die Cynth, ik wilde ook al op die warme griet reageren. Weinig tespectvol toch hahaha. Fijn dat het een goede dag was lief en eet smakelijk xx

  • 11 September 2015 - 15:38

    Niels:

    Nou ik weet nog wel een griet die achterwege mag blijven zegg pffff... Maar Pim klinkt super geniet er van topper nog even en we kunnen weer sa

  • 11 September 2015 - 15:40

    Niels:

    samen proosten!! hahah was ff te vroeg met sturen! Greets enjoy

  • 11 September 2015 - 20:07

    Simone:

    Hoi Pim...Wat een geweldige verslagen weer en wat een lekkere dag voor je! Fantastisch dat het je goed afgaat...En je lijf het allemaal aan kan. Super te horen dat je je meer in balans voelt! Oh ja laat je die warme griet daar wel achter!! Hahahaha.....Tot snel liefs en een hug van ramos☺

  • 12 September 2015 - 11:52

    Joost Verm.:

    Hoi Pim ben even een tijdje weg geweest vandaar geen bericht van mij. Wat een geweldige ervaring man z'n reis. Het eind komt langzaam in zicht. Wat zal het weer vreemd zijn straks als je thuis bent. Wat zal je ook veel te vertellen hebben groet Joost

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim

Al 10 jaar staat de fietstocht naar Santiago de Compostella op mijn bucketlist. Nu gaat het er van komen! Tussen 8 augustus en 18 september 2015 fiets ik de 2850 km van Haarlem naar Santiago de Compostella in Spanje.

Actief sinds 04 Aug. 2015
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 14137

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 18 September 2015

Camino

Landen bezocht: