Noodweer in de Pyreneeën - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu Noodweer in de Pyreneeën - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu

Noodweer in de Pyreneeën

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

15 September 2015 | Spanje, Villafranca del Bierzo

Tja, had het in de voorbereiding al gelezen, het kan echt spoken in de Pyreneeën. En dan doet het vandaag. Storm, zware regen en onweer. Dat laatste maakt fietsen geen optie. Vanochtend kamer bijgeboekt voor vandaag. Hotel in Samos omgeboekt naar woensdag, kon nog net zonder kosten.
Vandaag dus een verplichte rustdag, okay wel. Hele dag regen, het water komt uit de grond. Ook zonder onweer niet fijn om daar een uur of 6 in te fietsen met ook nog een klim naar 1350 meter. Lekker gelezen, muziek geluisterd en geluierd.
Weersverwachting voor morgen is iets beter, maar niet veel.... Vanaf donderdag beter en weekend goed.
We gaan dus straks de knoop doorhakken hoe naar Santiago te komen. Er zijn 4 opties en wellicht meer.
1. Morgen nog hier, donderdag naar Samos en vrijdag een lange rot van 125 naar Santiago, kan want is redelijk vlak.
2. Morgen hier en in 3 etappes naar Santiago, zijn we dan zaterdag 12:00.
3. Morgen taxi naar Samos en daar de dag doorbrengen, donderdag en vrijdag volgens schema naar Santiago.
4. Rug rechten en morgen gewoon fietsen.
Hak straks samen met J&A de knoop wel door.
Frustrerend, maar over het weer gaan we nu eenmaal niet...
Mooie avond. Pim

• 15 September 2015 - 17:43

De Jellies:

hi Kanjer, welke knoop er ook wordt doorgehakt, veel respect voor je en voor de laatste km's voor sterkte. Siyo.

• 15 September 2015 - 17:51

Kees:

Ik denk dat het #4 wordt :)

• 15 September 2015 - 17:52

Myra:

nou verwacht het onverwachte..onweer in de bergen lijkt me erg indrukwekkend! Misschien is een gedwonge rustdag best handig na de ervaring van gisteren en even in de ont-spanning te blijven!
    Tsja en wat je opties betreft..ik ben benieuwd waar de keuze op gaat vallen..optie 4 lijkt me de minst waarschijnlijke gezien de klim en weersomstandigheden morgen..Dus wees wijs en maak er geen halszaak van..en maak van de nood een deugd, misschien is het wel leuk om Samos te verkennen en op een andere manier je zinnen te verzetten hint hint haha x

• 15 September 2015 - 19:26

Erik:

Ha Pim,

Snap de ledigheid van een gedwongen rustdag (ha, ha). Dan heb je plotseling tijd om opties te bedenken. Voorheen ging je gewoon. Mijn inzicht van de dag: Ik denk dat je voor optie 4 gaat!

Bon camino,

Erik

• 15 September 2015 - 19:33

El Hoppo:

Quien siembra vientos, recoje tempestades!
    Buen viaje!
    Un abrazo y beso de tu amigo Enrico

• 15 September 2015 - 19:42

Kempes:

De kans is groot dat je straks als Zoeloe terugkeert in Nederland want we zullen aan je lippen hangen om de nog niet vertelde belevenissen te absorberen! Het end is in zicht en dat moet nog meer verlichting geven! Handig bij donker regenweer! Ferme knuffel, ook van Til!