Afzien en doortrappen! - Reisverslag uit Melide, Spanje van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu Afzien en doortrappen! - Reisverslag uit Melide, Spanje van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu

Afzien en doortrappen!

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

17 September 2015 | Spanje, Melide

Hoi allemaal. Gister geen internet, dus even inhalen vandaag.
Dinsdag dus besluit genomen om te gaan fietsen, wind of geen wing, idem voor wat betreft de regen. Het heeft de zwaarste dag van de hele Camino opgeleverd. Het eerste uur was het droog...., maar in de aanloop van de beklimming van de Cebreiro ging het los. Harde wind en striemende regen. Soms met de wind pal tegen deed het pijn in je gezicht. En naar 1350 meter omhoog trappen. Het was heftig. Vooral de striemende regen denk ik. Na 2 uur droge sokken aan, uitwringen levert een halve liter regenwater op. 4 lagen aan. Hemd, t-shirt, wollen trainingsjack en regenjack. Aan het eind van de dag tot op het hemd nat en koud.
Vooral Amy had het zwaar. We hebben 2 wat langere stops gemaakt omdat ze moest opwarmen. But she did it! Meeste last had ik van koude knieën, maar ook dat voel je op een gegeven moment niet meer. Om 18:00 waren we in Samos. Ik had een hotel geboekt, maar dat bleek een soort B&B. Prachtig huis. Zitkamer, badkamer en badkamer, prachtig verbouwd voor 40 euro een nacht. In NL denk ik 150 voor die kwaliteit. Was stil en donker, heerlijk geslapen.
Vanochtend wat later gestart. Van Samos naar Melide, over 70 km. Was ook een zware dag, alleen anders. Bijna hele dag droog, geen wind! Maar....., ruim 30 klimmetjes van 6-8%. Langste was 12 kilometer aaneengesloten, dus dan heb je klim of 8 vlak achter elkaar. Goed voor de kuiten en bovenbenen!
Wonderbaarlijke afsluiting zojuist. Vlak voor Melide een 'sneeuwhoos' van een minuut of 5. Sneeuw! En daarna weer droog. De zomer is over in de Pyreneeën. Ik denk dat over 2 weken hier fietsen al een ander verhaal is.
Maar, we zijn in Melide en dat betekent morgen nog ongeveer 50 km naar Santiago!!!! Planning is dat ik daar een uur of 14:00 aankom...... Dan is het fietsen klaar, maar de Camino nog niet..... De komende dagen meer!!!!
Fijne avond. Pim

• 17 September 2015 - 20:43

Myra:

Kijk... je bent een bikkel of je bent het niet... wat een ervaring, wat een doorzettingsvermogen, wat een kracht, wat een prestaties!En opeens ondervind je nog van alles wat er op je losgelaten wordt door de weergoden..tot sneeuw aan toe..dat moet toch een heel bijzonder gevoel geven wat je allemaal hebt doorstaan en hoeveel klimmen en km-ters je hebt afgelegd! Hulde voor jou morgen en een warm onthaal...vast en zeker :-)!!

En ik dacht al..je ging toch door naar de zee en had nog een missie? Ga je dat samen met Hanna doen? is wel op een hele mooie manier de cirkel rond maken...

Heel benieuwd hoe jij terugkeert en wat je allemaal nog meer te vertellen hebt over het grote avontuur wat je aan gegaan bent!

r.e.s.p.e.c.t! lfs Myra

• 17 September 2015 - 22:08

Robert Jan Van Hoogstraten :

Maximum overdrive Pim. Respect!

• 17 September 2015 - 22:18

Erik:

Heerlijk zo'n B&B, dat heet loon naar werken.
    Volgens mij beschrijf je een soort bikers-high, letterlijk en figuurlijk. In dit geval zal het wel de Camino-high zijn.

Veel plezier morgen en let goed op jezelf,
    bon camino

• 17 September 2015 - 22:53

Karen:

Dat was afzien deze twee dagen zeg en nu dan de laatste etappe naar Santiago en je lief in je armen sluiten!
    Wow, chapeau, duurzaam inzetbaar zal ik maar zeggen...
    Heel veel plezier deze laatste dagen en vergeet niet af te trainen!

• 18 September 2015 - 00:40

Cynthia :

Laatste XXX aan Jazz

• 18 September 2015 - 08:11

Lidao:

Wat een reis! Letterlijk en figuurlijk.. En straks heerlijk nagenieten thuis, er schiet je vast nog maanden van alles te binnen. Xlidao

• 18 September 2015 - 11:15

Ewoud:

Respect! Je bent er bijna man. Wat een avontuur! Wat een prestatie! Wat een pelgrim!
    Big hug!!

• 18 September 2015 - 15:05

Myrna:

Hanne en Pim.. een heel fijn weekend toegewenst!!