Het land uit....,. - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu Het land uit....,. - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu

Het land uit....,.

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

10 Augustus 2015 | Nederland, Maastricht

Maandag 10 augustus. Op papier rustige fietsdag van Valkenswaard naar Maasticht, paar lichte heuveltjes. Mooi weer om te fietsen. Bij het eerste dorp koffie gedronken met meneer pastoor en mijn stempel geïncasseerd. En Gods zegen niet te vergeten. Rond half elf gestopt bij cafeetje om een cappuccino te scoren. Waren nog niet open, maar bij het zien van mijn beladen paard riep de eigenaresse: bakje koffie? Zitten praten met haar en haar man, over fietsen, de Camino en alleen op pad zijn. Bij het afrekenen zei ze vervolgens: koffie is van ons en gaf me vervolgens 5 euro om onderweg kaarsjes op te steken voor iedereen die dat nodig heeft (ca 6 miljard mensen dus). Super lief en bijzonder! 2 uur later reed er een ouder echtpaar naast elkaar voor me op het fietspad (zelfde trainingspak). Bij het inhalen riep de man: naar Compostella? Ik heb 10 minuten met hem omgefietst. Hij had de tocht 25 jaar geleden met een vriend gefietst. Nog wat nuttige tips gekregen. Supervriendelijke man. Middag kenmerkt zich door verkeerde routekeuzes. Uiteindelijk kom ik en Roermond terecht en rijdt bijna 30 km om die dag. De weg is het doel zullen we maar zeggen. B&B in Maastricht. Een grote bouwput op dit moment. Ik vraag mensen de weg en die doen dat dermate accuraat dat ik 10 minuten later op de plaats ben waar ik moet zijn! Douchen en een hapje eten. Maar een eetcafe in de buurt. Als ik aan kom lopen zitten de mensen die me weg hebben gewezen aan een tafeltje te eten. Aangeschoven, pizza en bier en kennis gemaakt met 6 locale

  • 11 Augustus 2015 - 17:27

    Floris:


    ach wie sjoeën oos Limburg is ...

    en murrege mos se de tieën drin zette om euver die Belzje molshoupe hèr te fitse

    Gooie moot!

  • 11 Augustus 2015 - 18:24

    Ed:

    Hi Pim,

    Ga zo door

  • 11 Augustus 2015 - 18:28

    Carla Wielsma:

    Heel leuk om je zo te volgen. Geniet van het Bourgondische leven. Klinkt niet als afzien, zal vast nog komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim

Al 10 jaar staat de fietstocht naar Santiago de Compostella op mijn bucketlist. Nu gaat het er van komen! Tussen 8 augustus en 18 september 2015 fiets ik de 2850 km van Haarlem naar Santiago de Compostella in Spanje.

Actief sinds 04 Aug. 2015
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 14154

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 18 September 2015

Camino

Landen bezocht: