Saint Jean!!!! - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu Saint Jean!!!! - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu

Saint Jean!!!!

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

04 September 2015 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Maanden naar toe geleefd, naar deze dag. Voorbereiding, inlezen, spullen kopen, in fietsen niet te vergeten. En vanmiddag, na exact 4 weken en 1895 km: de stadsmuren van Saint-Jean-Pied-de-Port. Laatste stop in Frankrijk.
En gisteren? Een dodelijk saaie rit van Marlaas naar Oloron. De heren routemakers hadden besloten dat een prachtige stad als Pau de rust te veel verstoord. Misschien is dat ook zo. Met een boog om de stad heen is wat mij betreft jammer. Ik had dwars door Pau moeten trappen gister! Het is niet anders. De 4 weken trappen gaan nu wel merkbaar worden. Mijn edele delen vragen wat extra aandacht zal ik maar zeggen. Dus: op naar de Farmacie! Jonge dame. Hoe leg je dat uit met 2 jaar middelbare school-Frans? Nou, zoiets: apres vingthuit joures à la velo mon, en dan gebaar maken rond de edele delen, ..... Ahhh, daccord. Ik wilde babypoeder, maar dat is niet verstandig. Vet houden en pillen voor een snellere er-cuperatie. Opgelost. Ben dus vanaf gister formeel aan de doping. Geloof dat het helpt.
Vandaag zag ik erg op tegen de rit. Lange klim van 6 km met 6-8% omhoog. Vanuit het dal in 6 km naar 500 meter. Ging super! Op het middenvlak, zonder al te veel af te zien. Op het hoogste punt applaus van mensen die daar met 2 Campers stonden. King of the road!!! Verder dus goede benen en goed aangekomen in SJPdP. En dan valt het helaas toch wat tegen. Commercieel hol. Wel leuk om de plekjes uit de film the way te herkennen. Verder niet zo veel bijzonders.
Overigens vanochtend op het postkantoor 4 kg in pakket retour naar Almere, onder meer de tent. Ben een kilo of 4 afgevallen. Dat is dus 8 minder mee te zeulen als bij de start in Haarlem!. Toen dacht ik nog: hoe krijg ik die fiets de straat uit....

  • 04 September 2015 - 19:50

    Chantal:

    Hé die Pim,

    Knap hoor dat je iedere dag weer jezelf kunt motiveren om weer die fiets te stappen!
    Wat een groter herinnering maak jij met mooie verhalen voor de toekomst.

    Enjoy!

    Liefs Chantal

  • 04 September 2015 - 20:21

    Myra:

    Wauw Pim je bent aan het highlighten! Wat geweldig dat spontane onthaal van King of the road na je klim!
    Nu kan jouw film gaan beginnen...doing it your own way :-).. Heel benieuwd hoe je, jouw reis in Spanje gaat ervaren dus I follow you, from a distance...fijne avond & lfs Myra

  • 04 September 2015 - 21:52

    Lidao:

    En dan.... welterusten na zo' n enerverende dagx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim

Al 10 jaar staat de fietstocht naar Santiago de Compostella op mijn bucketlist. Nu gaat het er van komen! Tussen 8 augustus en 18 september 2015 fiets ik de 2850 km van Haarlem naar Santiago de Compostella in Spanje.

Actief sinds 04 Aug. 2015
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 14160

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 18 September 2015

Camino

Landen bezocht: