Vandaag en morgen.... - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu Vandaag en morgen.... - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu

Vandaag en morgen....

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

13 September 2015 | Spanje, Astorga

Gister deelde ik nog dat vandaag een makkie zou zijn. Maar de Camino zou de Camino niet zijn...
Na 2 dagen vlak waren er weer klimmetjes, prima te doen. Weersverwachting was wisselvallig en dat was het. De wind was nadrukkelijk aanwezig en ik heb wat stukken in de regen gefietst. Niet heel vervelend, maar in combinatie met de klimmetjes en de wind was het toch een pittig dagje.
En in mijn hoofd was is niet in het nu, maar veel al bij morgen. Morgen naar het hoogste punt in de Camino en naar voor mij een hoogtepunt.
Op 13 november 1975, nagenoeg 40 jaar geleden moest ik mijn moeder al loslaten. Ik doe het dus al 40 jaar zonder haar en ze is best trots op me hoe ik het zonder haar heb gedaan. Morgen op het hoogste punt van Camino, 1504 meter bij het Cruz del Ferro ga ik opnieuw afscheid van haar nemen. Van het afscheid in 1975 weet ik niets meer, helemaal niets, een groot zwart gat. Morgen in volle aanwezigheid mijn moment om opnieuw afscheid van haar te nemen. In Nederland heb ik een houten doosje met aarde, steentjes, wat plantjes en haar foto aan een steen geplakt (zie bijgaand de foto's). Pelegrino's laten bij het Cruz del Ferro achter was zij in of uit hun leven achter willen laten. Ik ga dus nogmaals op een mooie manier mijn moeder eren kijk er naar uit, maar....pfffff. Morgen dus na 25 km klimmen bij het Cruz del Ferro.
En dan gaan we echt aftellen richting Santiago.
Douchen, een bier en een hapje eten nu. Overigens, ik zit in een appartementjev via booming.com en het is het leukste plekje tot nu toe! Midde in het dorp en heel sfeervol. Kleinschalig, krijgt een 8,8 en nog lowbudget ook. Morgen meer. Dank jullie voor alle support en lieve woorden. Mooie avond. Pim

  • 13 September 2015 - 17:00

    Cynt:

    Ben te toch een lieverd!!!!!
    Dikke kus cynt

  • 13 September 2015 - 17:01

    Hanne:

    He een nieuwe bookingssite booming.com concurrent van booking.com dan. Maar nu even serieus ik hoop dat morgen brengt wat je ervan verwacht.ik denk aan je xxx

  • 13 September 2015 - 17:05

    Hop:

    Wat een mooie manier om opnieuw (bewust) afscheid te nemen van je moeder.
    Wij zullen morgen aan je denken en branden dan een kaarsje!
    Kus van Eric en Lida

  • 13 September 2015 - 17:09

    Mattijs:

    Hoi Pim, wat een mooi ritueel... Ik wens je toe dat het je brengt waartoe je het doet. Hoop dat je je ervaring eens wilt delen als je terug bent. Succes en veel plezier in de laatste fase!

  • 13 September 2015 - 17:13

    Familie:

    Wensen je een hele mooie en bijzondere dag morgen.. alvast een dikke knuffel van ons en we zijn bij je hoor!! Geniet ervan tot gauw!!

  • 13 September 2015 - 17:45

    Yvonne:

    Wat een mooi gebaar pimmmtt, om deze manier nogmaals afscheid te nemen van je mama. Ik zal morgen aan je denken. Lfs Ivy

  • 13 September 2015 - 18:21

    Martin:

    Mooi! En alles meer dan dat...geen woorden voor....Martin

  • 13 September 2015 - 18:24

    Myra:

    Heel bijzonder wat je morgen gaat doen..kippenvel xxx

  • 13 September 2015 - 18:54

    Linda:

    Wat zal ze trots op je zijn!! En ik ben dat ook. Sterkte maar vooral ook een mooi moment morgen, xx Linda

  • 13 September 2015 - 19:15

    Erik:

    Bijzonder moment; je laat heel wat los en achter je, maar nog meer neem je aan indrukken en daar is ie weer: inzichten.
    De laatste loden wegen het zwaarst, maar blijf vooral genieten.
    Bon camino

  • 13 September 2015 - 19:30

    Carla:

    Lieve Pim, morgen sterkte en we hopen dat de voldoening groot is.
    Nu nog de laatste kilometers.
    Kus, Carla Roy en Jopie

  • 13 September 2015 - 20:59

    Kempes:

    Mooi! Toppertjuhhhh!

  • 13 September 2015 - 21:24

    Ton En Sas:

    Mooie dag morgen Pim....liefs van ons xx

  • 13 September 2015 - 21:57

    Ron:

    Hoi beste Pim,

    Je zult wel al op een oor liggen, voor morgen wens ik je alle succes en sterkte toe.

    Hier heb je voor geknokt, je einddoel bijna bereikt, iets om heel, heel trots op te zijn.

    Ik toast op je met een mooie merlot, Proost! Pim...




  • 14 September 2015 - 19:09

    Ellie En Jan:

    Heel veel succes en sterkte morgen. De gedachte om je moeder te eren zal je kracht geven op de lastige stukken morgen. We denken met z'n allen aan je morgen maar het is jouw moment. Jij komt als een ander mens terug, dat kan niet anders. Veel liefs van Jan en Ellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim

Al 10 jaar staat de fietstocht naar Santiago de Compostella op mijn bucketlist. Nu gaat het er van komen! Tussen 8 augustus en 18 september 2015 fiets ik de 2850 km van Haarlem naar Santiago de Compostella in Spanje.

Actief sinds 04 Aug. 2015
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 14166

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 18 September 2015

Camino

Landen bezocht: