Stoempen...., maar in Leon! - Reisverslag uit León, Spanje van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu Stoempen...., maar in Leon! - Reisverslag uit León, Spanje van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu

Stoempen...., maar in Leon!

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

12 September 2015 | Spanje, León

Ik stond vrijdag voor de keuze voor de 'oversteek' van Burgos naar Leon. Bijna 200 km, maar het meest saaie stuk van de Camino. Is ook gebleken, 40 km is mooi, de rest valk, recht tie, recht aan en eentonig landschap. En de bergen zijn uit het zicht.
Er dus voor gekozen om het in 2 etappes te doen, niet in 3. Vrijdag was 95 de planning. Fietsen was saai dus, gelukkig grootste deel opgefietst met de Amerikaanse vrienden. Zij haakten bij 80 km af, daar hadden ze een auberge geregeld. Ik dus nog 15 km door. In Mansilla echt alles vol, geen slaapplek. Volgende dorp, zelfde verhaal. Dus, opnieuw op de fiets en door naar Calzadilla. 15 km over een gravelpad, lekker aan het eind van de dag. 2 refugees in dit kleine dorpje. Bij een nog een (stapel)bed vrij. Pffff. Hapje gegeten en de slaapzak in. Man, wat een ervaring. Middeleeuwen. Alles boert, schijt, rogget en snurkt en dat met 30 man op een slaapzaal. Gaat de hele nacht door en om 05:30, geen grap gaan de eersten opfrissen (....) en op pad. Heb dus 4 uurtjes geslapen.
Vanochtend ook maar vroeg op de fiets. 08:00 op eeg baar Leon. Rustig gefietst, lekker gezeten en gedronken onderweg en om 14:00 zaten de 80 km er op! Gord hotel, heeeeerlijk in bad gelegen, stad bekeken, de prachtige Carhedraal bezocht en net lekker gegeten. Loop het restaurant binnen en wie zitten daar: Jamie & Amy, mijn Amerikaanse fietsmaatjes. Samen gegeten. Echt leuke mensen. Nu op tijd het mandje in, bijslapen. Morgen en eigenlijk tot eind van de week korte ritten. Geen dagen van 100 km. Vrijdag zijn we in Santiago. Dinsdag nog wel een bijzondere dag, bij Cruz de Ferro. Vertel ik dan over. Mooi weekend voor nu en tot later. Pim

• 12 September 2015 - 21:58

Hanne:

Het aftellen is nu echt begonnen lief! Nog hele fijne dagen en veel inspiratie en bijzondere ontmoetingen xxx

• 12 September 2015 - 22:38

Myra:

schrille contrasten he? Maar die 2e nacht heb je, je daardoor vast de koning ten rijk gevoeld! En hey dit moest je natuurlijk ook een x ervaren hebben, toch :-) ? Als je weer terug in je huis bent dan zal je zeker de ruime weten te waarderen, na zo'n lange tijd klein behuist te zijn geweest :-)

Nu breekt dus de laatste etappe aan..en het klinkt allemaal een stuk gemoedelijker en bijna als ons kent ons.. nu je fietsmaatjes tegen blijft komen en weer gezellig samen hebben gegeten..en je krijgt zo te horen meer tijd en ruimte om naast het fietsen ook de plekken te verkennen die je aandoet...

Hoe voelt dat nou. .missie bijna completed.. de afsluiting van je pelgrimstocht zal vast heel bijzonder en gedenkingswaardig zijn..

Fijne avond en geniet van de korte ritten die je nog voor de boeg hebt! x

• 13 September 2015 - 09:54

Myrna :

verkiezing beste sporter van het jaar 2015: Dafne Schppers, Tom Dumoulin , Pim van Ginkel..

einde in zicht voor onze captain Jack!

• 13 September 2015 - 10:55

Ton En Sas:

Top Pim, nog een dag of 5 en je sluit je lieve Hanne weer in de armen, zij heeft het 6 weken zonder jou moeten doen. Dat doet ze prima, want zo is jou Hanne, een lieverd en toppertje.
    Hou de boel heel de laatste paar dagen, geniet er nog ff van.

Dikke knuffel van Ton en Sas.

• 13 September 2015 - 11:52

Joost Verm.:

Wat leuk voor je dat je wat vrienden hebt gemaakt. Kan je leuk je ervaringen delen Dus nog een weekje rustig aan. Goed hoor van je . Groeten Joost.

• 13 September 2015 - 14:03

Floris:

Fantastisch dat je body zo goed blijft, met name je benen natuurlijk. Geweldig!

Mooi te lezen hoe je ervaart en geniet.