Kosmisch kado? - Reisverslag uit Bastenaken, België van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu Kosmisch kado? - Reisverslag uit Bastenaken, België van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu

Kosmisch kado?

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

14 Augustus 2015 | België, Bastenaken

2 dagen geen WiFi, 2 dagen op de camping. Prima camping in Targnon. Een dame beheerd tegen wil en dank deze prachtige camping. Velen dromen daar van! Altijd beter dan die K-baan in Nederland, toch...? Jaren op de binnenvaart en toen dat klaar was 28 jaar geleden deze camping gekocht, haar man was 10 jaar geleden plots vertrokken en nu trekt zij de kar alleen. Lieve vrouw, zuur wel en het lijkt allemaal erg lijdzaam. Wel bijzonder: geen pin, en ik twijfelde of ik voldoende cash bij me had. "Ik geen je de rekening wel mee, betaal maar als je weer thuis bent..... Geen weer een heel ander perspectief op mij beeld van de verzuring. Tentje opgezet, wat gegeten en heerlijk geslapen! Het fietsen was overigens gewoon pittig. Hobbels tussen 8 en 10% en wederom lange vals platten. Volgende ochtend fris richting Outhe. Ook naar een camping. Zelfde beeld: eten, drinken en trappen. 2 energie drankjes, 2 cola, 1 orange en 6 bidons water. Merk dat vocht belangrijker voor me is dan voedsel (.......). Deze hoor ik nog wel een tijdje....,
Ook weer prima camping. Zit na aankomst net aan een pilsje en zie met zware bepakking een bodybuilder aankomen. Dichterbij gekomen, een vrouw dus.... Nog een stoel naast mij vrij. Ze ploft naast me neer en geeft me een stevige hand: Hanne, aangenaam. Hanne heet eigenlijk Hannelore, maar daar is ze niet blij mee. Geen bodybuilder, maar wel kogelsootster en een dame die echt rustig alleen door de bush kan wandelen. We drinken 3 pintjes samen en spreken af om samen om 19:00 de pasta te eten. Leuk mens! Over val alles gehad (ook over Hanne....). Blijft bijzonder op de Camino. Na 5 pintjes vond ik het welletjes, Hanne ging nog even door. Vanochtend bij het optuigen van mijn paard kwam ze langs bij het vertrek: hoe heette je ook al weer....? Gewelidig. Overigens, vannacht stevige regen. Ook bijzonder dan in een tentje, zeker als je er nog uit moet om te plassen. Wild dus..... Vandaag een rustig triple van 25 kilometer naar Bastogne. Rustdag, ik was er rond 11 al. Leuk klein hotel. Net lekker gegeten en zo snurken!!!

Inzichten: een aantal, maar de belangrijkste is wel dat geluk is als je beseft dat je niets nodig hebt en dat het goed is zoals het is. Goed gevoeld de laatste dagen.

Morgen 80 km naar Montmedy en dan laten we de Ardennen achter ons. Rond de 500 km op weg en de komende 3 weken geen grote hobbels meer, althans geen heuvels e.d.

Tot later. Nanu nanu P.

  • 14 Augustus 2015 - 20:34

    Lidao:

    Mooi verhaal, welterusten lieve Pim, we houden van je, Eric en Lida

  • 14 Augustus 2015 - 20:56

    Niels:

    Hahaha naja dat is vast de naam. .. was het ook niet bij hanne (mama) het eerste halve jaar zo dat ze je naam de volgende ochtend niet meer wist. Hehehe

  • 15 Augustus 2015 - 09:56

    Carmen:

    Jaaaaa ik kan erbij! Fijn te lezen... mooie dag weer lieve Pim!

  • 16 Augustus 2015 - 00:18

    Tom:

    Ha die Pim, mooie tocht man! Een moderne tempelier op kruistocht, fietsen en veel drinken, terwijl vrouwlief thuis op je wacht. Je bent een bevoorrecht mens, daar moeten anderen tot aan hun pensioen mee wachten. Veel succes!



  • 16 Augustus 2015 - 00:18

    Tom:

    Ha die Pim, mooie tocht man! Een moderne tempelier op kruistocht, fietsen en veel drinken, terwijl vrouwlief thuis op je wacht. Je bent een bevoorrecht mens, daar moeten anderen tot aan hun pensioen mee wachten. Veel succes!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim

Al 10 jaar staat de fietstocht naar Santiago de Compostella op mijn bucketlist. Nu gaat het er van komen! Tussen 8 augustus en 18 september 2015 fiets ik de 2850 km van Haarlem naar Santiago de Compostella in Spanje.

Actief sinds 04 Aug. 2015
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 14176

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 18 September 2015

Camino

Landen bezocht: