Lange wegen..... - Reisverslag uit Ervy-le-Châtel, Frankrijk van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu Lange wegen..... - Reisverslag uit Ervy-le-Châtel, Frankrijk van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu

Lange wegen.....

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

18 Augustus 2015 | Frankrijk, Ervy-le-Châtel

Maandagochtend vertrokken uit Vienne-le-chateau. Fijne plek. Kilometer of 80 vandaag en kijken waar er het tentje kunnen opzetten. Landschap volstrekt anders dan zondag. Boerenland, met hele lange golvende wegen. Jullie kennen ze vast van met de auto naar Frankrijk. Dorpen volledig leeg. Te koop: huizen, kroegen en bakkerswinkeltjes. Ik was gewaarschuwd, neem water en drinken voldoende mee! Na 70 kilometer gaan uitkijken naar slaapplek: camping B & B of desnoods hotel. 3 maal chambre dhote geslote, 1 camping dicht en geen hotel open, stuk of 7 geteld. Benen waren gelukkig super! Uiteindelijk van de route afgeweken en uitgekomen in Arcis sur Aube. Camping van Ton en zijn vouw (niet ontmoet). Pelgrims vrij overnachten en een biertje. Dan zijn de 120 km in de benen alweer vergeten. Tent opgezet, op advies van Ton gegeten bij de locale Marokaan: heeeeerlijk gegeten! Nog 2 biertjes en het mandje in. Morgen maar een wat rustiger dag!
Vanochtend gestart in Arcis met als doel Troyes (trio's). Volgens mijn boekje een leuke stad. 35 km. Aldaar aaggekomen: grrrrr. Op de kathedraal na groezelig stadje. 2 hotels gecheckt, boven de 100 euro. Doorfietsen Pim. Landschap onder Troyes is prachtig, kleine dorpjes, winkeltjes die open zijn voor eten en drinken en geen rechte wegen meer! Prachtig om te fietsen. 45 kilometer onder Troyes een leuke camping. Evry-le-Chatel. Tentje staat, WiFi doet het, douchen en eten in het dorp. Bon Soir! Weinig mensen ontmoet, hoofd is lekker leeg, geen inzichten om te delen. I just love what is..... Nanu nanu. P.

  • 18 Augustus 2015 - 19:40

    Myra:

    Goed om weer van je te horen, wauw wat heb jij veel uit die benen gehaald zeg! Lijkt me heel bijzonder om door zo'n soort spookstad gefietst te hebben en gelukkig nu een fijne plek gevonden voor de overnachting en hoofd leeg...en niet weer 120 (!) kilometers!!!

    Ik had een tekst fragment willen sturen, maar nee hoofd lekker leeg laten en koesteren :-)

    Hier gister veel geregend en vandaag gewoon de kou uit mijn lijf en huis jagen en gestookt! Moest gisteren veel aan je denken... gelukkig heb jij ander weer gehad!

    Een goede vriendin die wat laagjes dieper kijkt zag je foto en merkte over jou op; een groot Hart , en houdt van genieten, van het leven , en vrijheid , een levensgenieter.. zo te lezen, je achterban alom bekend! Dus Pim wat je nu aan het doen bent en het koor wat achter je staat (via dit blog van zich laten horen)...wat een prachtige zelfexpressie wat je nu doet en wij genieten mee omdat we je van een afstand kunnen volgen en jou ook in ons hart dragen!

    Top, geniet en adem in en uit en beleef alle ervaringen tot op het bot :-) lfs Myra

  • 19 Augustus 2015 - 01:55

    Cynt :

    Geniet met je mee

  • 19 Augustus 2015 - 07:37

    Lidao:

    Gewoon doorgaan met ademhalen zeggen we dan xx

  • 19 Augustus 2015 - 08:05

    Carla:

    Jeetje Pim, net even op de kaart gekeken waar je zit, wat ga je hard!

    Leuk die kleine dorpjes. Als je hoofd dan nog niet leeg raakt..... Iets zegt mij dat je de F&B overzichten niet echt mist :-)

    Waar ik stiekem een beetje nieuwsgierig naar ben: krijg je niet ontzettend eelt op je kont als je zoveel fietst? (Overige anatomische beschrijvingen kunnen achterwege blijven hihihi).

    De analyse van de goede vriendin van Myra is spot on. Het enige dat ik in de analyse mis is je ondeugendheid :-)

    Blijf genieten en blijf schrijven, dan genieten wij met je mee!

    Uroo,
    Carla

  • 19 Augustus 2015 - 10:06

    Hop:

    Ja P(elgr)im , je gaat zeker hard. Je vrouw gaat er wel vanuit dat je 6 weken wegblijft.
    Voor alle lezers; mooi verhaal op www.stilleretraites.nl/verdieping/pelgrimeren.
    Het raakt me steeds meer. Nu nog die 6 weken zien te vinden.

  • 19 Augustus 2015 - 12:35

    Sas.:

    Je bent ondertussen en geroutineerd pelgrim geworden Pim en wat een kilometer vreter ben je, petje af hoor.
    Het verhaal over de verlaten dorpjes, waar alles te koop staat doet mij denken aan toen ik nog kind was.

    Jaren 60, familie van mijn moeders kant kochten toen vlak bij Briancon een heel dorpje, geloof 5 of 6 huizen, meer was het niet, maar het lag in een mooi ski gebied.
    Vrienden en familie uit Nederland werden uitgenodigd om te komen helpen de boel op te knappen en hadden gratis verblijf, s'morgens werken en de middag vrij te besteden. Zo zijn mijn vader en 3 broers daar ook geweest, ik was helaas nog te jong. Maar het feit dat je een heel dorp kon kopen vond ik wel heel bijzonder.
    Maar dat blijkt nu nog steeds het geval te zijn.

    We kijken elke dag uit naar een bericht op je blog, om dan van je verhaal te genieten.
    Staan met je op en gaan met je naar bed Pim... zou Pim al weg zijn?.......hoeveel km gaat Pim vandaag weer fietsen?.........kan Pim camping of hotel vinden?.........wat komt Pim vandaag weer tegen?

    Ik denk dat wij niet de enige zijn, maar er veel meer van jou volgers dat hebben.
    We hopen dat je er veel energie van krijgt te weten dat er zoveel vrienden met je mee leven en jou positieve energie zenden, alleen al door aan je te denken...........liefs Ton en Sas.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim

Al 10 jaar staat de fietstocht naar Santiago de Compostella op mijn bucketlist. Nu gaat het er van komen! Tussen 8 augustus en 18 september 2015 fiets ik de 2850 km van Haarlem naar Santiago de Compostella in Spanje.

Actief sinds 04 Aug. 2015
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 14159

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 18 September 2015

Camino

Landen bezocht: