Auxerre - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu Auxerre - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu

Auxerre

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

19 Augustus 2015 | Frankrijk, Auxerre

Heerlijk geslapen vanacht. Stil, stiller, stilst. Stiller nog dan bijvoorbeeld op Texel. Heel fij. Prachtige sterrenhemel ook, gezien tijdens de nachtelijke break. Vanochtend om 9 op pad naar Auxerre, 45 kilometer, dwars door de wijngebieden van de Bourgogne. Had me moeten realiseren dat goede wijn bijna altijd op hellingen groeit. Zo ook de Chablis. Je krijgt er ook nog dorst van trouwens.
Zonder meer een van de meest inspirerende boeken die ik de laatste jaren heb gelezen is Presence van Peter Senge en Joseph Jaworski. Gaat over wakkerheid, voor voelen (pre-sence) en de mogelijkheden die ons dagelijks worden aangereikt. Je moet ze wel zien en er op acteren. Nu kan ik het verhaal van Senge geheel onderuithalen vanuit het perspectief van de Aita Vendante ofwel de leer van de non dualiteit. Ga ik niet doen. We blijven even bij Senge. Toen het boek van Senge bij mij binnenkwam (vandaag dus), passeerde ik een verkeersbord dat ik nooit eerder zag. Zie bijgaand. Ik moet de komende dagen dus nadenken over de betekenis van deze boodschap.....
Terug naar Auxerre. Betaalbaar Ibis hotel gevonden. Vlak bij het Centrum. Na de douche en de was 2 uurtjes door de stad gelopen, foto's gemaakt te deus Leffe Blondes. Daarna uurtje geslapen. Echt een mooi stadje, leuke straatjes, relaxte sfeer. Was ik aan toe. Ga zo eten bij een Italiaan met een Plat du Jour (.....). Zag er goed uit. Inzichten? Geen, anders dan de boodschap ven Senge. Er was nog wel een andere boodschap ....., plasje doe ik onderweg altijd buiten, maar de grote boodschap dus niet. Maar vandaag, onderweg, niets in de buurt, kwam het dus op als....P. Midden tussen de Chablis-velden, kon niet anders, het moest en daar! Geen Chablis van de oogst 2015 voor alle zekerheid....., ga een hapje eten, met een lekker glaasje Chablis. Kost hier geen drol! Fijn avond. Nanu nanu. P.

  • 19 Augustus 2015 - 19:37

    Myra:

    Hahaha.. tsja..leuke twist :-).. Ik kan de foto's niet zien dus ik ben benieuwd naar je verkeersbod.. Klinkt vandaag wel als een hele mooie dagbeleving! Hier was het nevelig en herfstzon.. ik bedacht me als jij straks in zo'n sfeer door al die landschappen fietst.. it must be magical!

    o, ja en de passage die ik in gedachten had (vond charlie chaplin spreuk inspirerend!) kwam ik toevallig tegen in een boek dat ik aan het lezen was.. (maar zo te horen navigeer je daar al op :-))

    "Gaan voor authentieke macht betekent dat je jezelf uitrekt in plaats van in het fort van de vertrouwde angsten te blijven zitten.

    Filosofie, theologie, psychologie en fysiologie hebben het over ons vermogen om op veranderingen te reageren; ze zijn trektochten in het denken en dus beperkt tot het denken. Als je multizintuigelijk wordt, dan ga je denken gebruiken in plaats van dat je denken jou gebruikt.

    In welke vorm ook zal het je aandacht op je emoties doen richten, het krachtenveld van je ziel; je ondersteunen bij het ontwikkelen van je bewustzijn van je emoties– in het bijzonder je bewustzijn en fysieke sensaties. Zij zullen de fundamentele rol van je keuzes en de aard en kracht van je intenties duidelijk maken en je ondersteunen bij het maken van keuzes. Zij zullen je helpen om je bij beslissingen te laten leiden door intuitie in plaats van door denken, en om je intuitie te gebruiken. Zij zullen de intenties van de ziel- zoals harmonie, samenwerking, delen en eerbied voor het Leven – naar de voorgrond van je ervaringen en ondernemingen brengen en zullen je helpen die te gebruiken om de spirituele effectiviteit van je mogelijke gedachten, woorden en handelingen te meten.

    Het gaat erom dat je vertrouwen hebt in het Universum terwijl je ervaart. Het stelt je in staat om alledaagse ervaringen vanuit het perspectief van de ziel te zien, in plaats vanuit dat van de persoonlijkheid en maakt de wijsheid en het mededogen zichtbaar binnen elke ervaring, op elk moment en voor elk mens. Een bijzondere leidraad voor reizigers (zoals wij) die het terrein van de Aarde-school oversteken, die worden bijgelicht door multizintuigelijke waarneming en tijdelijk deelnemen aan experimenten van ruimte, tijd, materie en dualiteit, als we dankzij de keuzes die wij maken leren hoe onze persoonlijkheid en onze ziel op een lijn te kunnen brengen en de geschenken te geven waarvan het de bedoeling is dat wij die geven. Zij leiden ons naar verbinding, moed, mededogen, bewuste communicatie en de kracht, schoonheid en de noodzaak van elk van die zaken, als wij van machteloosheid naar macht, van angst naar Liefde, van leegte naar betekenis en van pijn naar vreugde reizen."

    Gary Zukav –

    Een virituele omhelsing & liefs Myra

  • 20 Augustus 2015 - 04:28

    Cynthia:

    Wij hier enorm genoten van de 1e dag Sail.
    Kinderen mee in een rondvaartboot.... Zullen deze avond nooit meer vergeten..
    Liefs van ons alle drie xxx

  • 21 Augustus 2015 - 21:04

    Martijn:

    Dat bord kon op geen beter moment komen.
    Op het fietsje, lekker vrij in de kop, rustig nadenken over die van jou!
    Tijd zat dus doen zou ik zeggen haha.

    Komt wel goed schatje haha.

    Groetjes,

    Neefje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim

Al 10 jaar staat de fietstocht naar Santiago de Compostella op mijn bucketlist. Nu gaat het er van komen! Tussen 8 augustus en 18 september 2015 fiets ik de 2850 km van Haarlem naar Santiago de Compostella in Spanje.

Actief sinds 04 Aug. 2015
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 14166

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 18 September 2015

Camino

Landen bezocht: