De pech slaat toe.... - Reisverslag uit Estella, Spanje van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu De pech slaat toe.... - Reisverslag uit Estella, Spanje van Pim Ginkel - WaarBenJij.nu

De pech slaat toe....

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg Pim

07 September 2015 | Spanje, Estella

Tot nu toe geen echte tegenslag, anders dan hitte en wind. Vanochtend in Pamplona op de fiets gestapt richting Puenta la Reina en bij goede benen door naar Estella. De dag liep wat anders dan gedacht....
Tot Puenta stevige heuvels, maar ging prima. Hoorde bij het dalen wel de ketting af en toe wat klepperen. Nog niet eerder gehoord. Vlak voor Puente ging het mis. Ketting liep er af. Er weer opgezet en 100 meter verde opnieuw. Lichte paniek, toch wel. Kon niet zit wat er fout zat of ging. Puente ingelopen en eerst maar een cola met ijs, helpt! Komt een meneer naar mij toe en vraagt of ik problemen met de fiets heb. Inderdaad. Ik ben mijn vriend wel even, die heeft er verstand van, 5 minuutjes geduld. Na 5 minuten komt er inderdaad een man, met nog slechts 2 tanden over.... Binnen een minuut wist hij wat er aan de hand was. Pion vastgeslagen. Achterwiel er uit en met olie getracht de pion weer los te krijgen. Finito was zijn oordeel. Geen fietsenwinkel in Puente. Hij legde mij vervolgens in vloeiend Spaans uit dat ik naar Estella moest fietsen (no taxi!!!). Gewoon fietsen met druk op de pedalen, niet freewheelen en bij afdalen voeten van de pedalen. Wonderbaarlijk, ik begreep hem. Wilde hem een tientje geven voor de hulp, maar daar wilde hij niets van weten. Biertje was okay! Fantastisch toch!?
Naar Estella gefietst, 20 km, conform opdracht. Fietst niet fijn, maar op zich ging het goed. Na enig zoeken de fietsenwinkel gevonden. Zelfde diagnose binnen een minuut. Nu zit er een 10 pion op en dat is niet alledaags. Maar, hij gaat er een regelen vanavond. Nieuwe pion dus, morgenochtend 10:00 klaar. Alle vertrouwen in. Verkoopt fietsen van Trek en Specilised etc.
Vervolgens met de tassen, die dan plots toch zwaar zijn, het stadje doorgezeuld op zoek naar een slaapplek. Vol, vol, vol. Op plein taxi genomen om hotel te vinden. Ook gelukt! Wel een stukje buiten het dorp, maar lossen we morgenochtend wel weer op. Hopen dat het gord komt met het fietsje dus. Eerst maar douchen en eten, lijkt me.....
Buen Camino....fijne avond! Pim

  • 07 September 2015 - 18:34

    ErJeee:

    Mooi verhaal ! Gelukkig dat je ook beetje pech hebt, anders wordt t zo saai :)
    Morgen met nieuwe pion richting de kust !
    Grz

  • 07 September 2015 - 19:08

    Martin:

    Ha Pim, Balen die pech, maar ook wat een bijzonder verhaal dat je op het juiste moment de juiste mensen tegenkomt die je weer verder kunnen helpen! En dat voor een biertje

  • 07 September 2015 - 19:11

    Carla Sluiter:

    Dat is wel pech ja, maar ik lees ook geluk. Geluk dat iemand een mannetje kende om ernaar te kijken en die je goed advies kon geven, zodat je nu ergens bent waar de fiets gemaakt kan worden.

    En dat je toch nog een hotelletje hebt gevonden. Straks lekker op één oor je lijf laten rusten. Sweet dreams vast!

    Knuffel van Car

  • 07 September 2015 - 19:36

    Yvonne:

    Hey pimmtttut, gaat zeker weten goed komen hoor! Dit hoort er bij, je zult niet de eerste en de laatste pelgrim zijn die pech krijgt met de fiets! Lekker slapen voor straks en morgen weer op de fiets. X

  • 07 September 2015 - 19:59

    Mattijs:

    Ha Pim, wat een verhaal! kan me voorstellen dat dat even benauwd is zo ver in den vreemde:-) Hou vol! Geniet van je avond en veel geluk morgen op je gerepareerde fiets met nieuwe pion... al weet ik niet wat een pion is... Hartelijke groet!

  • 07 September 2015 - 20:20

    Ton En Sas:

    Man, man....wat een verhaal, maar wat heerlijk dat er dan weer zulke lieve mensen zijn die je willen helpen. Het komt vast goed met je fiets en kun je door naar Santiago.
    Hebben er alle vertrouwen in dat je het gaat halen.......

    Liefs Ton en Sas.

  • 07 September 2015 - 20:44

    Hop:

    ...... en een Rohloff naaf is weer erg gevoelig voor zand.

  • 08 September 2015 - 00:08

    Erik:

    Un momento dado, lijkt me om met een bekende Amsterdamse filosoof te spreken.

  • 08 September 2015 - 00:12

    Myra:

    Gelukkig val je van het een in het ander en is morgen hopelijk de kink uit de kabel :-)...maarrre ik ben benieuwd naar de stad "Estella"...ben benieuwd wat voor sfeer je daar proeft en ervaring op doet...ik lees Estella, Estella om daar iets langer aanwezig te zijn ...de naam sprong natuurlijk bij mij in het oog :-P..
    de redding was gelukkig snel nabij :-)...en meteen even een hele check up laten doen voor je fiets lijkt mij x

  • 08 September 2015 - 03:07

    Cynthia :

    Wie goed doet goed ontmoet!!!

  • 08 September 2015 - 10:24

    De Jellies:

    Hi Pim, een reis zonder problemen is onmogelijk maar wat leuk dat er dan zoveel lieve, aardige mensen zijn die willen helpen, dat is fantastisch. Toch weer gegeten en een bed gevonden dus prima. Hopelijk kun je vandaag weer verder met je fiets. Hoewel een dag rust misschien geen straf is of komt je schema dan in de war? Ik las op internet dat Estella rond 1019 is gesticht. Prachtig oud stadje, zag mooie foto's. Wij wensen je nog mooie, gelukkige dagen zonder pech toe:) Veel liefs van onsXXX

  • 08 September 2015 - 11:04

    Hanne:

    Hoera, de fiets is gemaakt en Pim is volgens de fietsenmaker een 'Ironman'.
    Ironman is weer op pad.....................................

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pim

Al 10 jaar staat de fietstocht naar Santiago de Compostella op mijn bucketlist. Nu gaat het er van komen! Tussen 8 augustus en 18 september 2015 fiets ik de 2850 km van Haarlem naar Santiago de Compostella in Spanje.

Actief sinds 04 Aug. 2015
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 14163

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2015 - 18 September 2015

Camino

Landen bezocht: